Aug 22, 2012

ဓမၼပန္းခင္း စာၾကည့္တုုိက္ (၃) နွစ္ျပည့္ေျမာက္ျခင္း အထိန္းအမွတ္ ဓမၼသဘင္


ဓမၼပန္းခင္း  စာၾကည့္တုုိက္ 
(၃) နွစ္ျပည့္ေျမာက္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္  ဓမၼသဘင္

ဤ ဓမၼဒါန ဓမၼပူေဇာ္ပြဲကုုိ ဓမၼပန္းခင္း စာၾကည့္တုုိက္ နာယက ဦးဣႏၵာစရိယ (ဓမၼဥယ်ာဥ္) ႏွင္႔ ဓမၼပန္းခင္း စာၾကည့္တုုိက္ မိသားစုုမ်ားက စုုေပါင္း ဆင္ယင္က်င္းပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဓမၼကထိကဆရာေတာ္         ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ (ေတာင္စြန္း)


                                                              ၃.၁၁.၂၀၁၂(စေနေန႔)
အခ်ိန္                                         ညေန (၆:၃၀) နာရီ မွ ည (၈) နာရီ 
တရာေဟာခန္းမ                            (Palelai Buddhist Temple 49,
                                           Bedok Walk,Singapore 469145)
                                        


                                                              ၄.၁၁.၂၀၁၂(တနဂၤေႏြေန႔)
အခ်ိန္                                         ညေန (၅:၃၀) နာရီ မွ ည (၈) နာရီ 
တရာေဟာခန္းမ                            (Function Room 1,The ARENA Country Club,
                                         511 Upper Jurong Road,Singapore 638366,near
                                         (JooKoon MRT)
                                                



ဓမၼသဘင္ က်င္းပျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

  •  ဓမၼစာေရးဆရာ ဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္ စကၤာပူေရာက္ ဓမၼစာဖတ္ ပရိတ္သက္ကုုိ အထူးမိတ္ ဆက္ေပးလုုိျခင္း။
  •  ဓမၼစာေပကုုိ ေလ႔လာလုုိ္က္စားေသာ ဓမၼစာေပ ျမတ္ႏုုိးသူ၊ ဓမၼစာဖတ္ ပရိသတ္မ်ား တိုုးပြါးေစလုုိျခင္း။
  •  ဓမၼမွ လမ္းညႊန္ေသာ မွန္ကန္ေသာ အသိဥာဏ္တုုိ႔ျဖင္႔ မိမိတုုိ႔ကုုိယ္တုုိင္ စိတ္လက္ခ်မ္းေျမ႔စြာ   ေနႏုုိင္ေစရန္ႏွင္႔ မိမိတုုိ႔၏ဘာသာ၊ သာသနာ ႏုုိင္ငံကုုိ မွန္ကန္ေသာ အသိျဖင္႔   ျပန္လည္ေစာင္႔ေရွာက္ ကာကြယ္ႏုုိင္ ၾကေစရန္တုုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာပင္ အထက္ပါ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားၿပည္႔ေျမာက္ေစရန္ ဓမၼစာေပမ်ားကုုိ ေရးသားျပဳစုု သာသနာျပဳေနေတာ္မူေသာ ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ (ေတာင္စြန္း) ဆရာေတာ္ ဘုုရားၾကီးကုုိ ပင္႔ေဆာင္ခြင္႔ရရွိခဲ႔ပါသည္။

ဆရာေတာ္ဘုုရား၏  ဓမၼစာေပေရးသားဟန္မ်ား၊ ေဟာေျပာပုုိ႔ခ်ခ်က္မ်ားသည္ ေခတ္လူငယ္ စာတက္ မ်ိုဳးဆက္သစ္ စကၤာပူေရာက္ စာဖတ္ပရိသတ္ တရားနာ ပရိသတ္မ်ားႏွင့္ အလြန္ပင္ ကုုိက္ညီဆီေလ်ွာ္၍ တရားနာ ပရိသတ္မ်ား ႏွစ္ျခိဳက္ၾကမည္ဟုု က်ြန္ဳပ္တုုိ႔ ဓမၼသဘင္ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီအဖြဲ႔မ်ားမွ အထူး ယံုုၾကည္ မိပါသည္။


သုုိ႔ပါ၍ စကၤာပူေရာက္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုုးကုုိ တရားနာၾကြေရာက္ ဓမၼအသိဥာဏ္ဆည္းပူးေလ႔လာႏိုု္င္ပါရန္ ခင္မင္ ေလးစြားစြာျဖင္႔ အထူးပင္ ဖိတ္ၾကားအပ္သည္။

ဆရာေတာ္ဘုုရား၏ စာေပလက္ရာ တရားအရသာမ်ားကုုိ ဖတ္ရွဳျမည္္းစမ္း ၾကည့္ႏွင္႔မည္ ဆုုိပါလွ်င္  http://yatanavasatemple.ning.com/forum/topics/3860373:Topic:19102ကုုိ၀င္ေရာက္၍ျမည္္းစမ္းႏုုိင္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုုရား၏ တရားေတာ္မ်ားကုုိနာယူလုုိပါလွ်င္http://www.dhammaransi.net/Audio/Dhammabayri/DhammabayriSayadaw-ASwanNeltASa_YanKin.mp3  ကုုိ သြား၍ နာၾကားႏုုိင္ပါသည္။

တရားပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အဘက္ဘက္မွ ကူညီပံ႔ပုုိးလုုိၾကေသာ ဓမၼခ်စ္သူ၊ ဘာသာခ်စ္၊ သာသနာခ်စ္ မ်ိဳးဆက္မ်ား က်ြန္ဳပ္တုုိ႔ ဓမၼသဘင္ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီႏွင္႔ ဆက္သြယ္ကူညီလွဴဒါန္းႏိုု္င္ပါသည္။

ဆက္သြယ္လွဴ ဒါန္းႏိုု္င္ရန္
ဓမၼပန္ခင္း စာၾကည္႔တုုိက္
#05/56B, Peninsula Plaza,
No. 111, North Bridge Road,
S'pore 179 098
POSB saving account (133188673) (ဖုန္း-၈၂၇၆၆၈၂၉)၊

ဓမၼပန္းခင္း နာယက             ဦးဣႏၵာစရိယ (ဓမၼဥယ်ာဥ္)    ၉ ၈၅၉ ၅၆၆၁
ဓမၼစာေပစုုေဆာင္းျခင္း          ဦးညီျမတ္                          ၉ ၂၃၆၉ ၈၃၉
ဓမၼစီဒီ (အခမဲ႔) ျဖန္႔ခ်ီျခင္း       ကုုိရဲျမင္႔၊ကုုိထြန္းထြန္း၀င္း၊       ၈၁၂၈၃၈၃၄
စာအုုပ္မ်ား ၀န္ေဆာင္မွဳ        ေအာင္ကုုိလတ္၊ ဧကရီ          ၉၀၆၇၈၇၄၀
                                      စုုိးလင္း၊ ေအာင္မိုုး ႏွင္႔ အဖြဲ႔မ်ား   
       

အလႈရွင္မ်ားစာရင္း၊(October 2012)
 ၁။ ကပၸတိန္ဦးခင္ေအာင္မိသားစု မွ ဆ၇ာေတာ္ ဘု၇ား  
       ေလယာဥ္လက္မွတ္   အသြားအျပန္ အလွဴ
၂။ ဦးတင္စိုး+ေဒၚစန္းျမင့္ ႏွင့္ သမီး မ ပိုးအိအိျဖဴ မိသားစု ..တရားေဟာခန္းမအတြက္   
    အလႈေငြ S$ 300 ႏွင့္ ေသာက္ေရသန္ ့အလႈ။
။ ဦးညီျမတ္+ေဒၚလိႈင္လိႈင္ေဌး  ႏွင့္ သမီးမ ထားအိေ၀ .. သား ေအာင္ျမတ္ျဖိဳး မိသားစု .. 
    တရားေဟာခန္းမအတြက္ အလႈေငြ S$ 500။
ကုိေအာင္ကိုလတ္+ မဧက၇ီလြင္ အလွဴေငြ  -S$ 300။
။ မအိအိေခ်ာစု@ Ericka (Treasure Travel and Tours Pte Ltd -Singapore ),
     Golden Gate Global Travel and Tours -Myanmar  မွအလွဴေငြ  -S$ 500။

Aug 19, 2012

ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝိရိယ (ေတာင္စြန္း)


သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ တိပိဋက-ဒီကဘာဏက၊
နိကာယုေဇၨာတက-အဂၢဓမၼာစရိယ
ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝိရိယ (ေတာင္စြန္း)

ဒုကၡဆုိတာ
အိပ္ေပ်ာ္ေနသူကို လွဳပ္နွိုးတတ္တယ္။
ဥပါဒါန္ အားၾကီးသူကို ေၿခာက္လွန္႔တတ္တယ္။
သတိေမ႔သူကို ဝါးမ်ိဳတတ္တယ္။
သတိနဲ႔တတ္စီးနုိင္သူကို လုိရာခရီးကိုပို႔ေပးတယ္။    
ရာနွုန္းၿပည္႔ပညာမ်က္စိနဲ႔ ၾကည္႔ရင္ေတာ႔ စက္ရုပ္က်ားၾကီးပါပဲ။
ေနရာနဲ႔လူ
ကိုယ္႔အတြက္ ေရကန္အသင္႔ ၾကာအသင္႔ၿဖစ္တဲ႔အရပ္ကို 
 ရွာေဖြေနသူဟာ ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ ေပ်ာက္ေနတဲ႔အတြက္
ဘဝပါေပ်ာက္ၿပီး ေသေနမယ္။
ေရာက္ရာအရပ္မွာ ေရကန္တူးၿပီး ၾကာေပါက္ေအာင္
စြမ္းေဆာင္နုိင္မွသာ ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ ၿပည္႔ဝတဲ႔အတြက္
ဘဝပါၿပည္႔ဝရွင္သန္မယ္။
လူဆုိတာ
ယံုၾကည္ထုိက္သူၿဖစ္ေအာင္ ရုိးသားရမည္။
အားကိုးထုိက္သူၿဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္။
ေလးစားထုိက္သူၿဖစ္ေအာင္ စင္ၾကယ္ရမည္။

“တေလာကလံုး က်က္သေရရွိေစခ်င္တာ စာေရးသူရဲ႕ေစတနာပါ ၊ တေလာကလံုး ၿဖစ္ဖို႔ဆုိတာ တစ္ေယာက္ကပဲစရတာၿဖစ္လုိ႔ တစ္ေယာက္တစ္ေလက်က္သေရကိုသိၿပီး က်က္သေရရွိသြားရင္လည္း ေက်နပ္စရာပါ။ အဲ႔တစ္ေယာက္ဟာ စာဖတ္သူကိုယ္တုိင္ ၿဖစ္မယ္ဆုိရင္ေတာ႔ အတုိင္းထက္အလြန္ေပါ႔၊   
                                                                                                     ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝိရိယ ၊


တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အရွင္ဝီရိယအား “နိကာယု ေဇၨာတက ဒီကဘာသက”   ဘြဲ႔လက္မွတ္ ေပးအပ္စဥ္ (၁၃၄၂-ခု)
 
ေက်းဇူူးေတာ္ရွင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို
၁၃၀၇-ခု ျပာသိုလျပည့္ေက်ာ္(၁၃)ရက္(၃၀-၁-၄၆) ဗုဒၶဟူးေန ့တြင္ ေကြးတိုင္း၊နတ္ေမာက္ျမိဳ ့နယ္၊ဥယ်ာႈ္ေတာင္ရြာမွာ အဖဦးပု၊အမိေဒၚမင္းစိ္န္တို ့က ေမြးဖြားတယ္။
၁၃၁၉-ခုႏွစ္မွာ ရွင္သာမေဏျဖစ္တယ္။ ဘြဲ ့အမည္မွာ ရွင္၀ီိရိယလို ့မွည့္တယ္။
၁၃၂၃-ခုႏွစ္ကစျပီး အမရပူရျမိဳ ့တူးေမာင္းတိုက္ကို ေရာက္ရိွျပီး ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ စာခ်ဆရာေတာ္ ဘဒၵေမဓိယတို ့ထံမွာ ပရိယတၱိပညာ စသင္တယ္။
၁၃၂၅-ခုႏွစ္က ပထမငယ္တန္းကို တစ္ျပည္လံုးတတိယနဲ ့ေအာင္တယ္။
၁၃၂၆-ခုႏွစ္က စျပီး တူးေမာင္းတိုက္မွာ စာခ်သာမေဏအျဖစ္ အဘိဓမၼာေန ့၀ါည၀ါကို ကူညီပို ့ခ်ရင္း စာခ် စာသင္ ႏွစ္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ရတယ္။
၁၃၂၇- ကဆုန္လျပည့္ေန ့မွာ ရဟန္းအျဖစ္ေရာက္တယ္။
၁၃၃၂-ခုႏွစ္က သာသနဓဇဓမၼာစရိယဘြဲ ့ ရရွိခဲ့တယ္။
၁၃၄၂-ခုႏွစ္ တိပိဋကဓရေရြးခ်ယ္ေရးစာေမးပြဲမွာ ပိဋကတ္တစ္ပံုေဆာင္ ဒီဃဘာဏ ဘြဲ ့ ရရိွတယ္။
၁၃၄၃-ခုႏွစ္က ဒီဃနိကာယအဂၢဓမၼာစရိယ ဘြဲ ့ရရိွခဲ့တယ္။
၁၃၆၂-ခုႏွစ္ကစျပီး စာေရးဆရာ သတင္းစာဆရာၾကီးေမာင္မဲ ၊ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ) နဲ ့ ကံထြန္းသစ္တို ့ရဲ ့ တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ စာေပေလာကထဲ ေရာက္လာျပီး ျမတ္သတိ၀ါဒီ၊ ဘာသာေသြးႏွင့္ အေတြးသစ္ဂ်ာနယ္တို ့မွာ စာေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။
တပည့္ အရွင္ေနမိႏၵာလကာၤရာဘိ၀ံသ၊ ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ) ၊ေရႊပါရမီအရွင္ဆႏၵာဓိကတို ့ရဲ ့ ကမကထျပဳမႈေၾကာင့္ ဓမၼေဘရီစာစင္ ေပၚေပါက္လာျပီး အေတြးသစ္ဂ်ာနယ္ပါေဆာင္းပါးမ်ား စုစည္းမႈအျဖစ္ မေထရ္ျမတ္တို ့စကား၀ိုင္း စာအုပ္ကို ၂၀၀၂  ခုႏွစ္မွာ စတင္ထုတ္ေ၀ခဲ့တယ္။

ဆရာေတာ္ဘုရား၏တရားစာအုပ္မ်ား  
  •  မေထရ္ျမတ္တို ့စကား၀ို္င္း(၂) ေၾကာက္တတ္ရင္ေရွ ့တိုး၊
  •  မေထရ္ျမတ္တို ့စကား၀ို္င္း(၃)ေလွ်ာက္တတ္ရင္လမ္း၊
  •  မေထရ္ျမတ္တို ့စကား၀ို္င္း(၄) 
  •  မေထရ္ျမတ္တို ့စကား၀ို္င္း(၅)ေအာင္ပြဲဆင္မည့္ ေျခလွမ္းမ်ား၊
  • မေထရ္ျမတ္တို ့စကား၀ို္င္း(၆)ေဖာင္ဖ်က္တုိက္ပြဲ၊
  • မေထရ္ျမတ္တို ့စကား၀ို္င္း(၇)ဘ၀ျပန္ခ်ီ၊
  • တရားဦး၊
  • ဘုန္းရယ္ကံရယ္ကုသိုလ္ရယ္၊
  • ေလာကက်က္သေရ၊
  • မဟာေသြးစည္းမႈေအာင္ပြဲႏွင့္ အာဇာနည္တို ့၏ လာရာလမ္း၊
  • ကမၻာျပဳလက္ႏွင့္ အလင္းတန္းေဆာင္းပါးမ်ား၊
  • လူတိုင္းအတြက္ ပဌာန္း၊
  • ကံအေၾကာင္းလွပါေစႏွင့္ အလင္းတန္းအေတြးသစ္မ်ား၊
  • ေယာက္်ားျမတ္တို ့၏ အမွတ္လကၡဏာ ၊

ယခုအခါ မြန္ျပည္နယ္ ေတာင္စြန္းျမိဳ ့ ေရႊေစတီဓမၼေဘရီေက်ာင္းတိုက္မွာ ၀ါဆိုျပီး အမရပူရျမိဳ ့၊တူးေမာင္းတိုက္ႏွင့္ေတာင္ၾကီးျမိဳ ့၊သိမ္ေတာင္ပရိယတၱိတိုက္တို ့မွာ ပဌာန္းစာ၀ါကို ႏွစ္စဥ္ပို ့ခ်ရင္း စာေပမ်ားေရးသားေနပါတယ္။

Nov 18, 2010

ပဋိသမ႓ိဒါ ၄-ပါး

၁။ အတၳ ပဋိသမ႓ိဒါ

၂။ ဓမၼ ပဋိသမ႓ိဒါ

၃။ နိ႐ုတၱိ ပဋိသမ႓ိဒါ

၄။ ပဋိဘာန ပဋိသမ႓ိဒါ


၁။ အတၳ ပဋိသမ႓ိဒါ  -  အက်ဳိးတရားအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ထုိးေဖာက္ျပီးေတာ့ သိျမင္တဲ့ဉာဏ္။

၂။ ဓမၼ ပဋိသမ႓ိဒါ  -  အေၾကာင္းတရားအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ထုိးေဖာက္ျပီးေတာ့ သိျမင္တဲ့ဉာဏ္။

၃။ နိ႐ုတၱိ ပဋိသမ႓ိဒါ  -  ဘာသာအမ်ဳိးအမ်ဳိး၊ သဒၵါအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေဝါဟာရပညတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ထုိးေဖာက္ျပီးေတာ့ သိျမင္ႏိုင္တဲ့ဉာဏ္။ ဒီဉာဏ္ကို ရသြားယင္ ကမ႓ာမွာ႐ိွတဲ့ ဘာသာအားလံုးကို မသင္ရဘဲနဲ႔ အကုန္တတ္တယ္။ ဘာသာကိုသာတတ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီဘာသာမွာ သံုးေနတဲ့ သဒၵါနည္းေတြကိုလည္း အကုန္လံုး တတ္တယ္။

၄။ ပဋိဘာန ပဋိသမ႓ိဒါ - အခြင့္သင့္လာလုိ႔ တရားေဟာရမယ့္ အခ်ိန္အခါေရာက္လာလို႔ ေဟာေျပာတဲ့အခါမွာ သူမ်ားတကာ နားလည္ႏိုင္တဲ့ ေျပာနည္း၊ ဆိုနည္း၊ ေျပာဟန္၊ ဆိုဟန္တို႔ကို အလုိအေလ်ာက္ ဉာဏ္မွာ ထင္လာတယ္။ ဥပမာ - ဥပေမယ်နဲ႔ ေျပာမႈ၊ ဆုိမႈကို သူ႔ဉာဏ္မွာ တစ္ခါတည္း ထင္လာတယ္။ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ တရားနာပရိသတ္ နည္းလည္သြားေအာင္ ေျပာႏိုင္မယ့္ နည္းနိႆယကို ဉာဏ္မွာ တစ္ခါတည္း အလိုလုိ ထင္လာတယ္။ အဲဒီဉာဏ္ကို ပဋိဘာန ပဋိသမ႓ိဒါဉာဏ္ လို႔ေခၚတယ္။

Nov 3, 2010

ကံျပဳတဲ့ေနရာက ေစတနာ

ကံျပဳတဲ့ေနရာမွာ ဘာအေရးႀကီးဆံုးလဲဆိုရင္ ေစတနာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက "ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံဝဒါမိ၊ ရဟန္းတို႔ ေစတနာကို ကံလုိ႔ ငါဘုရား ေဟာတယ္"လုိ႔ မိန္႔ၾကားထားတာပါ။ အဲဒီ ေစတနာနဲ႔ကံ၊ ကံနဲ႔ ေစတနာ ဘာထူးသလဲေမးရင္ ျပဳလုပ္ဆဲ အမႈေတြဟာ ေစတနာပါ။ ျပီးျပီးသြားတာက ကံပါ။

ဥပမာ - ဝက္တစ္ေကာင္ကို သတ္ေနတယ္။ သတ္ေနဆဲကာလဟာ ေစတနာပါ။ သတ္ျပီးလုိ႔ ေသသြားတဲ့အခါ၊ သတ္ျခင္းကိစၥ ျပီးသြားတဲ့အခါဟာ ကံပါ။ ဒီလုိပါပဲ ... ရဟန္းတစ္ပါးကို ဆြမ္းေလာင္းေနဆဲဟာ ေစတနာပါ၊ ဆြမ္းေလာင္း ျပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ကံပါ။ ဒါကို ေယာဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႔ "ျပဳလုပ္ဆဲမွာ ေစတနာ၊ ျပီးခါ ကံဟုသိ"ဆုိတဲ့ လကၤာေလးနဲ႔ ကပ္မွတ္ထားလုိ႔ ရပါတယ္။


ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ဆဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ေနဆဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေစတနာေလးေတြ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီ ေစတနာေလးေတြက အၾကာႀကီး တည္မေနပါဘူး။ ဥပါဒ္-ဌီ-ဘင္ = ျဖစ္ တည္ ပ်က္ ဆိုျပီး ပ်က္ပ်က္သြားပါတယ္။ စာလုိ ေျပာရင္ေတာ့ ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္သြားတာပါ။ ေကာင္းတာ ျပဳေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေကာင္းတဲ့ ေစတနာေလးေတြက ျဖစ္ တည္ ပ်က္ ဆုိျပီး ခဏေလး တည္ျပီး ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္သြား၊ အဲဒီလုိ ခ်ဳပ္သြားေပမယ့္ ဘာေလးေတြ က်န္ခဲ့သလဲဆုိေတာ့ ကမၼသတၱိေလးေတြပါ။

ေစတနာေလးေတြ ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္သြားလိုက္၊ ကမၼသတၱိေလးေတြ က်န္ခဲ့လုိက္၊ ၾကာလာေတာ့ ကမၼသတၱိေလးေေတြက မ်ားလာပါတယ္။ ကမၼသတၱိေလးေတြဟာ ေကာင္းတာျပဳခဲ့ရင္ ေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိေလးေတြ၊ မေကာင္းတာ ျပဳခဲ့ရင္ မေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိေလးေတြ က်န္ေနခဲ့ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို အက်ဳိးေပးတယ္ဆုိတာလည္း အဲဒီကမၼသတၱိေလးေတြက အက်ဳိးေပးတာပါ။
အဲဒီကမၼသတၱိေလးေတြက ခ်က္ခ်င္းထ အက်ဳိးေပးသလားဆိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ ထ အက်ဳိးမေပးေသးပါဘူး။ အေၾကာင္းတုိက္ဆိုင္တဲ့အခါမွသာ ထ အက်ဳိးေပးတာပါ။

ဒါကို စာမွာ ဘယ္လုိ ဥပမာေပးထားသလုိဆုိေတာ့ သရက္သီးမွည့္ကို စားျပီး သြားတဲ့အခါ သရက္ေစ့ေလး က်န္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ သရက္ေစ့မွာ အပင္ေပါက္ႏုိင္တဲ့ ဗီဇသတၱိေလး ရိွေနပါတယ္။ အပင္ေပါက္ႏုိင္တဲ့ ဗီဇသတၱိေလးရိွေနတဲ့ သရက္ေစ့ဟာ ေျမႀကီးနဲ႔လည္း ထိေတြ႔ခြင့္ ရမယ္၊ မုိးဥတုနဲ႔လည္း ထိေတြ႔ခြင့္ရမယ္ဆုိရင္ သရက္ပင္ေလး ထေပါက္လာပါတယ္၊ အဓိကေတာ့ ေျမႀကီးရယ္၊ မိုးဥတုရယ္နဲ႔ ၾကံဳႀကိဳက္ဖုိ႔ပါပဲ။ အဲဒီ အဂၤါႏွစ္ခ်က္နဲ႔ မညီေသးရင္ သရက္ေစ့ေလးဟာ အပင္ေပါက္ႏုိင္တဲ့ သတၱိေလး ရိွေနေပမယ့္ မေပါက္ႏုိင္ေသးပါဘူး။

အဲဒီ သရက္သီးမွည့္နဲ႔ သရက္ေစ့ေလးရဲ႔ ဥပမာ အတုိင္းပါပဲတဲ့။ သရက္သီးမွည့္ကို စားေနဆဲ စားေနတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ေစတနာပါတဲ့၊ စားျပီး အပင္ေပါက္ႏုိင္တဲ့ သရက္ေစ့ က်န္ခဲ့တာဟာ ကမၼသတၱိပါတဲ့။
သရက္ေစ့ဟာ ခ်က္ခ်င္းထျပီး အပင္မေပါက္ႏုိင္ေသးဘဲ ေျမႀကီး မုိးဥတုနဲ႔ ထိေတြ႔ခြင့္ရမွ အပင္ေပါက္ႏိုင္သလုိ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ကမၼသတၱိဟာလည္း ခ်က္ခ်င္း အက်ဳိးမေပးႏုိင္ေသးပါဘူး။

ေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိေတြက ေယာနိေသာမန သိကာရ-ဆုိတဲ့ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းတဲ့အခါ၊ ကလ်ာဏမိတၱ-ဆိုတဲ့ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ရဟႏၲာ၊ ဆရာေကာင္း-စတဲ့ မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေတြ႔ဆံုတဲ့အခါမွ ထအက်ဳိး ေပးတာပါ။

ဒီလုိပါပဲ ... မေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိေလးေတြကလည္း အေယာနိေသာမနသိကာရ အကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းတဲ့အခါ ပါပမိတၱ မိတ္ေဆြဆိုး မိတ္ေဆြယုတ္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုတဲ့အခါက်မွ ထအက်ဳိးေပးမွာပါ။
အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ရိွေနတဲ့ ကမၼသတၱိေတြဟာ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ ထအက်ဳိးမေပးေသးပါဘူး။ ေျခာက္လၾကာမွ အက်ဳိးေပးခ်င္ ေပးမယ္၊ ဆယ္ႏွစ္ၾကာမွ အက်ဳိးေပးခ်င္ ေပးမယ္၊ ေနာက္ဘဝက်မွပဲ အက်ဳိးေပးခ်င္ ေပးမယ္။ ႏွစ္ဘဝေျမာက္၊ သံုးဘဝေျမာက္၊ ဆယ္ဘဝေျမာက္ က်မွလည္း အက်ဳိးေပးခ်င္ ေပးမယ္။ ေပးမွာေတာ့ ဧကန္မုခ်ပါ။

ေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတဲ့ ကမၼသတၱိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ကမၼသတၱိ ေျမာက္သြားျပီဆိုရင္ေတာ့ ဘဝတစ္ခုမွာ ဧကန္မုခ် အက်ဳိးေပးေတာ့မွာပါ။ အက်ဳိးေပး နီးတာနဲ႔ ေဝးတာပဲ ကြာမွာပါ။

ေကာင္းတာျပဳျပီး အက်ဳိးမေပးေသးလုိ႔ ဘာမွ စိတ္အားေလ်ာ့စရာ မလုိသလုိ၊ မေကာင္းတာ ျပဳျပီး အက်ဳိးမေပးေသးဘူး ဆုိျပီး ကံကို အထင္ေသးေနလုိ႔လည္း မရပါဘူး။

ကံဆုိတာ ျပဳျပီးသြားရင္ ကမၼသတၱိ ေျမာက္သြားတာဆုိေတာ့ ေကာင္းတဲ့ ကံအတြက္ ျပႆနာ မရိွေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့ ကံအတြက္က်ေတာ့ မျပဳခင္ ေသခ်ာစဥ္းစားဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဘဝေတြက က်င္လည္ရဦး မွာပါ။ တစ္ဘဝထဲနဲ႔ မျပီးေသးပါဘူး။ တစ္ဘဝထဲနဲ႔ ျပီးျပတ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေပါ့ေလ။
ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကံဆိုတာ လုပ္ျပီးရင္ ကမၼသတၱိကေတာ့ ေျမာက္သြားတာပါပဲ။ မလုပ္ခင္ ေသခ်ာစဥ္းစားဖုိ႔ပဲ လုိတာပါပဲေလ။

က်မ္းကိုး -
၁။ ဓမၼပဒ အ႒ကထာ (ဒု)တြဲ ဥဂၢေသနဝတၳဳ။
၂။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဓမၼေဒသနာ ေပါင္းခ်ဳပ္ အတြဲ (၁)။

အရွင္ ရာဇိႏၵ (ရေဝႏြယ္၊ အင္းမ) ၁၉၆၉ ~

Oct 31, 2010

မုနိရွစ္ဆူေမာ္ကြန္း

၁။ အကနိ႒ဘံုမွာ အေလာင္းေတာ္ရဲ႔ ပုဆိုးကို ဌာပနာထားျပီး တည္ထားတဲ့ ဒုႆမုနိ ေစတီေတာ္
၂။ တာဝတႎသာမွာ အေလာင္းေတာ္ရဲ႔ ဆံေတာ္ကို ဌာပနာထားျပီး တည္ထားတဲ့ စူ႒ာမုနိေစတီေတာ္
၃။ ကပၸိလဝတ္ျပည္မွာ ခမည္းေတာ္ သူေဒၶါဒနမင္း ထုလုပ္ကိုးကြယ္တဲ့ သက်မုနိေစတီေတာ္
၄။ သာဝတၳိျပည္မွာ ပေႆနဒီမင္း ထုလုပ္ကိုးကြယ္တဲ့ စိႏၲာမုနိ ေစတီေတာ္၊
၅။ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္မွာ အဇာတသတ္မင္း ထုလုပ္ကုိးကြယ္တဲ့ ရာဇမုနိ ေစတီေတာ္၊
၆။ ဟိမဝႏၲာမွာ မေဟသရနတ္မင္း ထုလုပ္ကုိးကြယ္တဲ့ ေလာကမုနိေစတီေတာ္၊
၇။ ဓညဝတီျပည္မွာ စႏၵသူရိယမင္း သြန္းလုပ္ကိုးကြယ္တဲ့ မဟာမုနိေစတီေတာ္၊
၈။ အမရပူရျပည္မွာ ဘုိးေတာ္ဘုရား သြန္းလုပ္ကိုးကြယ္တဲ့ စႏၵာမုနိ ေစတီေတာ္..ရယ္လုိ႔ ရွစ္ပါးရိွပါတယ္။

ထုိရွစ္ပါးအနက္ စႏၵာမုနိ ေစတီေတာ္မွ တစ္ပါး က်န္ေသာ မုနိခုနစ္ဆူဟာ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ျဖစ္ပါတယ္။ မုနိခုႏွစ္ဆူအနက္ ဒုႆမုနိေစတီေတာ္ႏွင့္ စူ႒ာမဏိ ေစတီေတာ္တုိ႔ကေတာ့ ႐ုပ္ပြားေတာ္ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ က်န္ေသာ ၅-ဆူကေတာ့ ႐ုပ္ပြားေတာ္ (ဥဒၵိႆကေစတီေတာ္)မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္၊

 ေက်ာက္စာဌာနမွ ပညာရွင္တို႔၏ ေခတ္သစ္အယူအဆ

သာသနာႏွစ္ ၅၀၀-ေလာက္မွာ အိႏၵိယျပည္ႀကီးရဲ႔ အေနာက္ေျမာက္နယ္ျဖစ္တဲ့ ကသွ်မီရ၊ ဂႏၶရနယ္ကို ဂရိတို႔က တုိက္ခိုက္သိမ္းပုိက္ခဲ့ၾကတယ္၊ ထုိအခါ ကသွ်မီရ၊ ဂႏၶာရနယ္တစ္ဝန္းမွာလည္း ေထရဝါဒဂိုဏ္း အားနည္းျပီး မဟာယာနဂိုဏ္း အားေကာင္းေနတယ္၊ ဝင္ေရာက္လာတဲ့ ဂရိမ်ားဟာ မဟာယနဂိုဏ္းရဲ႔ လႊမ္းမိုးမႈေၾကာင့္ မဟာယနဂိုဏ္း ဗုဒၶဘာသာမ်ား ျဖစ္လာၾကပါတယ္၊ မဟာယနသာသနာဟာ တစ္ခ်ဳိ႔ေနရာမ်ားမွ ဟိႏၵဴတို႔ရဲ႔ အယူဝါဒႏွင့္ ေရာေႏွာေနတယ္၊ ဟိႏၵဴတို႔က ကိုးကြယ္ခံ႐ုပ္တုမ်ား ထုလုပ္ကိုးကြယ္တာကို နမူနာယူျပီး ဂရိဘာသာဝင္တုိ႔ကလည္း ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ စတင္ ထုလုပ္ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကတယ္၊ ဂရိတုိ႔ ထုလုပ္တဲ့ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို အတုယူျပီး ႐ုပ္ပြားေတာ္ ထုလုပ္ကိုးကြယ္မႈဟာ ကမ႓ာမွာ ပ်ံ႔ႏွံ့လာပါတယ္၊ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား စတင္ထုလုပ္ ကိုးကြယ္တာဟာ မဟာယနဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္၊ ေနာင္အခါ ဘုရားရွင္ကို အာ႐ံုျပဳရာမွာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ရိွလွ်င္ ပိုမိုလြယ္ကူတယ္လုိ႔ ယူဆျပီး ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ကလည္း ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုးကြယ္လာၾကပါတယ္၊ သည္ပညာရွင္မ်ားရဲ႔ အလိုအရ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားဟာ သာသနာသကၠရာဇ္ ၅၀၀-ေက်ာ္ AD 1 Century ေလာက္ကမွ စတင္ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္၊ AD 1 Century ရဲ႔ အထက္ကေတာ့ ႐ုပ္ပြားေတာ္ ကိုးကြယ္မႈ မရိွေသးဘူးလုိ႔ ယူဆၾကပါတယ္။

အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ၊ ဘဒၵႏၲေဒဝိႏၵာဓိပတိ (တည္ေတာဆရာေတာ္၊ ထီးခ်ဳိင့္ျမိဳ႔)

Oct 30, 2010

စားဖုိ႔လုပ္ျခင္းထက္...

စားရဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္သူမ်ားသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေသးႏုပ္သည့္အတြက္ အားေလ်ာ္စြာ သူတို႔၏ လုပ္အားခသည္ စားေသာက္ရန္အတြက္ေလာက္သာ ရတတ္သည္။

အက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ စားေသာက္သူမ်ားသည္ သူတို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ မြန္ျမတ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ စားေသာက္ဖုိ႔ထက္ ပိုမိုျပီး အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ႏိုင္ေအာင္ အက်ဳိးရတတ္သည္။

ဘဒၵႏၲတိေလာကာဘိဝံသ (ရြာမအင္းစိန္)

သတၱိႏွင့္ ဗ်တၱိ

ထန္းတက္သမား၏ ထန္းပင္ကို တက္ႏိုင္ေသာ အစြမ္းသည္ သတၱိ၊
ထုိေယာက္်ား၏ အားအင္ကို ထုတ္၍ ထန္းပင္ကို တက္လုိက္ျခင္းသည္၊ ဗ်တၱိ ျဖစ္သည္။

ေရငုပ္တတ္သူ၏ ေရေအာက္၌ ငုပ္ႏုိင္ေသာ အစြမ္းသည္ သတၱိ၊
ထုိေယာက္်ား၏ က်င္လည္စြာေသာ ေရငုပ္ျပျခင္းသည္ ဗ်တၱိ ျဖစ္သည္။

ေတာင္တန္းဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ